#muutos on verkossa julkaistava tiedelehti, jonka Suomen Luonto perusti keväällä 2016.

Lehti toteutetaan Koneen Säätiön rahoituksella, ja se opettaa tutkijoita kirjoittamaan tieteestä suurelle yleisölle. #muutos antaa valmiuksia sekä nasakoiden mielipidetekstien että pitkien aikakauslehtijuttujen kirjoittamiseen. Suomen Luonnon toimittajat, graafikko ja verkkotuottaja antavat koulutusta, taustatukea sekä editointiapua.

Kaikki #muutos-lehden jutut käsittelevät tavalla tai toisella biotieteitä ja ympäristössä tapahtuvia ekologisia, evolutiivisiä, fysiologisia, geneettisiä tai geologisia muutoksia eri tasoilla.

Vuonna 2021 #muutoksessa julkaistaan kymmenen eri tutkijoiden kirjoittamaa aikakauslehtijuttua, joiden aiheet vaihtelevat ilmastonmuutoksen herättämistä tunteista arktisten kasvien ja pölyttäjien kohtaamiseen. Juttuja julkaistaan syyskuusta marraskuuhun.

Kerro #muutos-verkkolehdestä sosiaalisessa mediassa tunnuksilla #muutoslehti ja #muutos.

Mikä on Suomen Luonto?

Suomen Luonto on luonnonystävän ykköslehti. Kymmenen kertaa vuodessa ilmestyvä aikakauslehti on vahva myös verkossa. Tavoitamme sosiaalisen median kanavissamme yli 200 000 luonnosta ja ympäristöstä kiinnostunutta ihmistä.