#muutos on verkossa julkaistava tiedelehti, jonka Suomen Luonto perusti keväällä 2016.

Lehti toteutetaan Koneen Säätiön rahoituksella, ja se opettaa tutkijoita kirjoittamaan tieteestä suurelle yleisölle. #muutos antaa valmiuksia sekä nasakoiden mielipidetekstien että pitkien aikakauslehtijuttujen kirjoittamiseen. Suomen Luonnon toimittajat, graafikko ja verkkotuottaja antavat koulutusta, taustatukea sekä editointiapua.

Kaikki #muutos-lehden jutut käsittelevät tavalla tai toisella biotieteitä ja ympäristössä tapahtuvia ekologisia, evolutiivisiä, fysiologisia, geneettisiä tai geologisia muutoksia eri tasoilla.

Vuonna 2020 #muutoksessa julkaistaan yksitoista eri tutkijoiden kirjoittamaa aikakauslehtijuttua, joiden aiheet vaihtelevat uhanalaisuuden määrittelemisestä Itämeren jäätalven muutoksiin, ja siihen, mitä mehiläisten keräämän hunajan dna:sta voi päätellä. Juttuja julkaistaan joka perjantai alkaen 3.9. aina 13.11.2020 saakka.

Kerro #muutos-verkkolehdestä sosiaalisessa mediassa tunnuksilla #muutoslehti ja #muutos.

Mikä on Suomen Luonto?

Suomen Luonto on luonnonystävän ykköslehti. Kymmenen kertaa vuodessa ilmestyvä aikakauslehti on vahva myös verkossa. Tavoitamme Facebookissa yli 100 000 seuraajaa, eli enemmän kuin mikään muu aikakauslehti Aku Ankkaa lukuun ottamatta. Myös Instagram– ja Twitter-tilimme ovat vireät.