Rataa suunnitellaan tällaisiin maisemiin. Kuva Tuulispäältä Inarijärven länsipuolelta; tässä rata olisi tunnelissa, mutta sen jälkeen pitkiä pätkiä myös metsässä ja aivan erämaa-alueiden vieressä. Kuva: Pertti Turunen
🌍 Luotettavaa ja tutkittua tietoa luonnosta ja ympäristöstä Palkittua ja asiantuntevaa luontojournalismia. 🔓 Tilaajana opit tuntemaan luontoa ja eri lajeja ja saat syvällistä tietoa muuttuvasta ympäristöstämme Tilaukseen sisältyy rajaton pääsy digiarkistoon.
🌿 Tilaamalla Suomen Luonnon tuet luonnonsuojelutyötä. Tuottomme käytetään Suomen luonnonsuojeluliiton työhön.
📌 Tilaa nyt – ensimmäinen kuukausi vain 1 €!
Lehti + Digitilaus sisältää
10 painetun lehden numeroa vuodessa.
lehtiartikkelit lisämateriaaleineen (videoita, ääniä, lisäkuvia) helposti verkossa luettavassa muodossa.
Presidenttiehdokkaat eivät näytä olevan tietoisia siitä, että Jäämeren rata kulkisi Saamenmaalla ja aiheuttaisi tuhoa niin alkuperäiskansalle kuin pohjoisen haavoittuvalle luonnolle.
Hallitus kysyi kaivosalan hovilobbarilta, onko tarvetta muuttaa kaivoslakia niin, että ympäristölupaehtoja voidaan tarvittaessa tiukentaa tai määrätä kansallisomaisuutemme louhimisesta kaivosmaksu. Kas kummaa, lobbarin mielestä tarvetta muutokseen ei ole.